Veelgestelde vragen FAQ

Producten

Zijn er winkels waar jullie producten te koop zijn?
Onder het menu "Winkels" staan alle winkels en webshops vermeld die de producten van Nomadic State of Mind verkopen. Nomadics staat altijd open voor nieuwe verkooppunten. Mocht je een winkel of webshop kennen die geïnteresseerd is om onze producten te verkopen, stuur ons dan een berichtje. Alvast bedankt!
Is het mogelijk de sandalen ergens te passen?
Ja, dat kan. In de winkel VEGA-LIFE aan de Singel 110 te Amsterdam. Zij hebben in principe elk model op voorraad, maar helaas niet altijd in elke maat. Indien zij ze niet op voorraad hebben kunnen zij ze meestal voor je bestellen. Wil je dus een specifiek model passen, neem dan vooraf even contact met hen op.
Waar zijn de sandalen van gemaakt?
De sandalen zijn gemaakt van touw. Het touw wordt gemaakt in North Carolina van deels gerecycled polypropyleen koord. Dit synthetische touw dat Nomadics State of Mind als het beste touw heeft ervaren, blijkt de beste stevigheid te hebben die nodig is stevige, duurzame sandalen van de beste kwaliteit te produceren. Dit touw is kleurvast en een van de sterkste soorten die er is. Daarnaast zijn de sandalen heel duurzaam en doen wij geen concessies aan de impact op het milieu.



Hoe kan ik de sandalen het beste onderhouden?
De sandalen kunnen in een waszak of kussensloop worden meegewassen en gedroogd met de gewone was. Indien ze echt vuil zijn geworden, kan het de moeite zijn ze een tijdje in een emmer water met wat tea tree olie of bleekmiddel te leggen om ze daarna in de zon te laten drogen. De sandalen zijn bleek-, chloor- en zoutwaterresistent. Natte sandalen moeten altijd eerst worden gedroogd alvorens ze kunnen worden opgeborgen.

Normaal gebruik en slijtage:
Hoewel polypropyleen ontzettend sterk is, blijft het touw; slenterende voeten zorgen dan ook voor een snellere slijtage. Zodra je sandalen beginnen te rafelen, adviseren wij je met een klein schaartje het gerafelde touw bij te trimmen.

Verstelbaarheid:
Met de hielband kan je de sandalen verstellen.

Handgemaakte sandalen:
De sandalen zijn handgemaakt, kleine productievariaties kunnen dus voorkomen. Alle sandalen zijn onderhevig aan een kwaliteitscontrole. Mocht er desondanks iets mis zijn met jouw sandalen, schroom dan niet contact met ons op te nemen.
Welke maat moet ik kiezen?
Check onze maattabel hieronder om de juiste maat sandalen te kiezen:


De sandalen hebben een gemiddelde pasvorm. Heb je een halve maat? Kies dan voor een halve maat groter (dus wanneer je bijvoorbeeld 42.5 hebt, neem dan een 43).
Zijn jullie producten duurzaam?
Ja!

Alle producten van Nomadic State of Mind zijn:
  • Handgemaakt
  • Diervriendelijk
  • Deels of geheel van ecologisch materiaal gemaakt
  • Deels of geheel van gerecycled materiaal gemaakt
  • Middels het fairtrade principe verhandeld
  • Vrij van kinderarbeid
Daarnaast faciliteert Nomadic State of Mind een duurzame levensstijl, ondersteunt het lokale gemeenschappen en gaat een deel van de opbrengst naar een goed doel.

Betaalmogelijkheden en privacy

Hoe lang duurt het voordat ik bestelde artikelen in huis heb?
Je bestelling wordt binnen één werkdag verzonden.
Als ik sandalen bestel en ze passen niet, mag ik ze dan terugsturen?
Uiteraard kun je de sandalen gewoon retourneren wanneer ze niet passen. Dit kost je dan alleen een pakketzegel (€ 6,75 binnen Nederland via PostNL).
Hoe kan ik bij VEGA-LIFE bestellen?
Op de 'Bestellen bij VEGA-LIFE' pagina vind je een korte handleiding hoe je in onze webshop kunt bestellen. Klik hier om naar de informatiepagina te gaan.
Hoe kan ik betalen in de webshop?
In onze webshop kan je op verschillende manieren betalen.
Je hebt de keuze uit:
  • iDEAL
  • Afterpay
  • Bancontact/Mister Cash
  • Paypal
  • Giropay
  • Creditcard (Carte Bancaire/MasteCard / VISA)
  • eMaestro en V PAY
  • SOFORT Banking
  • Overboeking/Betaallink per e-mail
Zijn de prijzen inclusief btw?
Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief btw.
Kan ik voor mijn Belgische bedrijf zonder btw bestellen?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer je de bedrijfsnaam en een Belgisch adres invult, dan krijg je de mogelijkheid om ook je Belgische BTW nummer in te voeren.

Wanneer al deze gegevens correct ingevuld zijn, dan hoef je geen btw te betalen over je aankopen.
Is het veilig om online te bestellen en betalen?
Ja, onze webshop maakt gebruik van SSL-certificaten en de beveiligde netwerken van PayPal. Deze certificaten zorgen ervoor dat de gegevensoverdracht van jouw computer naar de server van Nomadics veilig is.

SSL-certificaten zijn kleine gegevensbestanden die een cryptografische key digitaal aan de gegevens van een bedrijf koppelen. Wanneer deze op een webserver zijn geïnstalleerd, activeren ze het hangslot en het https-protocol en zorgen ze voor beveiligde verbindingen tussen een webserver en een browser. SSL wordt doorgaans gebruikt voor het beveiligen van creditcardtransacties, gegevensoverdracht en logins.
Wat is jullie privacybeleid?
Wij bij Nomadics zijn net zo begaan met de veiligheid van onze privacy als die van onze klanten. Daarom nemen wij elke mogelijke maatregel om deze veiligheid te waarborgen. Alle klantinformatie die wij opvragen zal vertrouwelijk worden behandeld, uitsluitend worden gebruikt voor onze bedrijfsvoering en zal nooit aan derden worden verstrekt dan wel openbaar worden gemaakt.
Wat zijn mijn rechten wanneer ik bij Nomadics bestel?
De rechten en plichten van de klant zijn beschreven in onze Algemene Voorwaarden.

Bezorgen en verzendkosten

Kan ik mijn bestelling volgen zodra het pakketje verstuurd is?
Zodra je bestelling verstuurd wordt, krijg je een e-mail met daarin een Track & Trace-code van PostNL of DPD. Met deze code kan je op de websites van beide vervoerders zien waar je pakketje op dat moment is. Doorgaans worden pakketten binnen Nederland binnen één werkdag bezorgd. Voor België geldt dat pakketten meestal binnen twee werkdagen bezorgd worden.
Pakketten die door de brievenbus passen worden zonder Track & Trace-code verstuurd.
Wat zijn de verzendkosten bij Nomadics?
Voor de verzending kan je kiezen uit verschillende verzendmethoden:


Nederland  
Verzending PostNL € 4,95
Verzending Post NL alleen huisadres
(het pakket wordt niet bij de buren afgeleverd)
€ 5,45
België en Duitsland  
Verzending met DPD € 4,95

Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling te beoordelen?
Wanneer je bij onze webshop bestelt, heb je na ontvangst van de bestelling het recht om de bestelde producten 30 dagen te bekijken en binnen die tijd eventueel te beslissen om (een deel van) de bestelling te retourneren.

Hiervoor gelden uiteraard wel een aantal regels:
  1. Bestelde sandalen moeten onbeschadigd en zonder gebruikssporen geretourneerd worden.
  2. Wanneer je sandalen besteld hebt, dan mag je ze alleen binnen uitproberen.
  3. Verzend de retouren in een doos, pakpapier, krantenpapier, zak of tas. Op die manier blijven de sandalen netjes en heel.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Je bestelling wordt binnen één werkdag verzonden. Je ontvangt dan per e-mail een unieke code waarmee de zending kan worden gevolgd. Hieronder een indicatie van de levertijd:
 
  Verzendtijd Totale levertijd
Nederland 1 werkdag 2-3 werkdagen
België 1-2 werkdagen 2-4 werkdagen
Frankrijk/Luxemburg 2-3 werkdagen 3-5 werkdagen
Andere EU-landen 3-6 werkdagen 4-8 werkdagen


Mocht het door jou gewenste artikel niet op voorraad zijn, stuur ons dan een bericht onder vermelding van artikel, kleur, maat en hoeveelheid. Wij zullen je dan informeren over de beschikbaarheid en levertijd.
Wat is jullie retourbeleid?
Voor alle bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen. Dit betekent dat producten binnen 30 dagen na ontvangst zonder reden geretourneerd kunnen worden. Stuur in dat geval het herroepingsrecht formulier binnen 30 dagen na ontvangst ingevuld en ondertekend retour. Dit formulier is te downloaden op onze website. Alle retourzendingen zijn onderhevig aan inspectie. Producten waarvan lijkt dat ze gedragen, gewassen of beschadigd zijn, zullen niet worden geaccepteerd.
Indien er sprake is van een gebrekkig product, dient de klant dit direct na ontdekking doch uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen per e-mail aan Nomadics te melden. Zie onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
Wat is jullie ruilbeleid?
Mocht je een product met een voor jou verkeerde maat hebben besteld, dan kun je dit product tot 30 dagen na ontvangst van de bestelling ruilen voor een product met een andere maat.
Wanneer je bestelling verzonden is, ontvang je een e-mail. In de bijlage van deze e-mail vind je een retourformulier. Voeg het ingevulde retourformulier toe wanneer je het product wil ruilen.
Alle ruilzendingen zijn onderhevig aan inspectie. Producten waarvan lijkt dat ze gedragen, gewassen of beschadigd zijn, zullen niet worden geaccepteerd. Zie onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.

Garantie en reparatie

De sandalen die ik besteld heb zijn kapot bezorgd. Wat nu?
De sandalen die wij verkopen zijn met veel zorg vervaardigd en verstuurd. Als het toch misgaat, lossen we dit natuurlijk voor je op! Neem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, contact met ons op en vertel wat het probleem is. Dan kunnen we samen met jou bepalen wat de beste oplossing is.
De bestelde sandalen zijn al heel snel kapot gegaan. Hoe lossen we dat op?
Zijn jouw sandalen al snel na levering kapot, dan is er mogelijk sprake van een fabricagefout. Om zowel voor jou als voor ons de kosten zo veel mogelijk te beperken vragen we je om één of meer (digitale) foto’s te maken van het probleem en deze naar ons op te sturen of te mailen. Na overleg met de fabrikant zullen wij je een voorstel doen om e.e.a. netjes op te lossen.*

Houdt er echter rekening mee dat wij geen garantie kunnen geven als:
  • Je de sandalen uittrekt zonder de veters los te maken.
  • Je de sandalen gebruikt voor doeleinden waar ze niet voor gemaakt zijn (denk aan skateboarden, etc.)
  • De problemen voortkomen uit een afwijking in je loop (draaien, slepen, schoppen) welke resulteren in schuin afgesleten zolen.
* Het kan zijn dat wij je vragen de sandalen alsnog naar ons op te sturen voor onderzoek. De verzendkosten krijgt je dan vergoed. Bewaar de sandalen dus goed.
De bestelde sandalen zijn al na één keer wassen niet mooi meer. Wat nu?
Heb je de sandalen volgens de wasvoorschriften gewassen en is er na het wassen iets niet in orde? Dan is er mogelijk sprake van een fabricagefout. Om zowel voor jou als voor ons de kosten zo veel mogelijk te beperken vragen we je één of meer (digitale) foto’s te maken van het probleem en deze naar ons op te sturen of te mailen. Na overleg met de fabrikant zullen wij je een voorstel doen om e.e.a. netjes op te lossen. Het kan zijn dat wij je zullen vragen de sandalen alsnog naar ons op te sturen voor onderzoek. De verzendkosten krijg je dan vergoed.
  • Verzending binnen 1 werkdag
  • Lage verzendkosten
  • Gratis verzending vanaf € 100,00
  • Vegan Friendly
  • Betrouwbaar
  • Veilig online betalen